Αρχική / Ανακοινώσεις / ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε ΠΡΟΣ ΥΠΑΙΘΑ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε ΠΡΟΣ ΥΠΑΙΘΑ

16 February, 2024

                                                                                                                                                                     Αθήνα, 09.02.2024

                                                                                                                                                                    Αρ. Πρωτ. 04/2024

 

Προς:

-Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Ι. Κατσαρό

-Προϊστάμενο Διεύθυνσης

Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

κ. Ι. Μπουσδούνη

-Σύμβουλο Α’ Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο ΙΕΠ

κα Μ. Γελαστοπούλου

 

ΘΕΜΑ: “ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.”

Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες,

Το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) είναι ο επιστημονικός φορέας της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης, Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α). Ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2016 με τη μορφή αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας (ΑΜΚΕ). Σκοπός της ίδρυσης του είναι η ποιοτική ανάπτυξη της γενικής και της ειδικής εκπαίδευσης, η προστασία του επιστημονικού επιπέδου του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) και των παρεχόμενων από αυτούς υπηρεσιών στους ωφελούμενους από τη δημόσια εκπαίδευση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της διεξαγωγής επιστημονικών δράσεων, επιμορφωτικών και ερευνητικών προγραμμάτων.

Το Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε. στελεχώνεται από μέλη Ε.Ε.Π., Ε.Β.Π., καθώς και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πολλών και διαφορετικών ειδικοτήτων. Επίσης, τα μέλη, τα οποία πλαισιώνουν τις επιτροπές και το μητρώο των εκπαιδευτών/επιμορφωτών, είναι αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων.

Το όραμα και ενδεικτικές δράσεις

Το όραμά μας είναι ένα συμπεριληπτικό σχολείο ίσων ευκαιριών όλων των μαθητών με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρίες, εφαρμόζοντας καινοτόμες και σύγχρονες διεπιστημονικές προσεγγίσεις και δημιουργώντας ένα κέντρο αναφοράς για την κατάρτιση και υποστήριξη όλων όσων εργάζονται στην εκπαίδευση μέσα από εθνικές και ευρωπαϊκές συνέργειες.

Με γνώμονα το παραπάνω όραμα τα τελευταία έτη και παρά τον σύντομο βίο του από το 2016, το Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.:

  • συμμετείχε ως εταίρος στο ευρωπαϊκό έργο I_AM: “Inclusive education using Animation and Multimedia” (“Συμπεριληπτική εκπαίδευση με χρήση animation και πολυμέσων”) στο πλαίσιο του Erasmus+, το οποίο  στόχευσε στην υποστήριξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες (SEND) μέσω μιας καινοτόμου προσωποκεντρικής, διεπιστημονικής και βασισμένης στην τέχνη προσέγγιση. Οι υπόλοιποι εταίροι ήταν το ANIMASYROS, η ελληνική εταιρεία συμβούλων CMT PROOPTIKI, το «Ανοικτό Πανεπιστήμιο» της Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Maria Grzegorzewska της Βαρσοβίας (Πολωνία), η «Εταιρία Αστικού Πολιτισμού» και ο Οργανισμός Hand in Hand Foundation  από την Ουγγαρία.
  • υλοποίησε δύο κύκλους δωρεάν διαδικτυακών σεμιναρίων, συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων ANIMASYROS, που αποτελεί το μεγαλύτερο φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων στην Ελλάδα, και συνδιοργάνωσε online φόρουμ διαμόρφωσης προτάσεων πολιτικής: «Ανοικτός διάλογος για τη συμπερίληψη», στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου I_AM.
  • εξέδωσε τρία τεύχη του ηλεκτρονικού του περιοδικού με τίτλο: “Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση” σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (Ε.Κ.Τ.) https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/imegeeinterdisciplinary
  • κατέθεσε προτάσεις για τη δημόσια διαβούλευση στο Σχέδιο Νόμου για τη Σχολική Βία «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή» όπου τονίστηκε η αναγκαιότητα της διεπιστημονικής συνεργασίας για την ανάπτυξη δράσεων, προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού, την εμπλοκή εξειδικευμένων επιστημόνων σε θέματα ψυχοκοινωνικής παρέμβασης και διαχείρισης κρίσεων.
  • πραγματοποίησε διαδικτυακή επιμόρφωση σε 11 Νηπιαγωγεία της Αλεξανδρούπολης με θέμα:«Η συναισθηματική νοημοσύνη και η ενσυναίσθηση στους εκπαιδευτικούς ως απαραίτητες δεξιότητες για την συμπερίληψη και υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
  • εμπλούτισε με νέα άρθρα, οδηγούς και υλικό το υφιστάμενο αποθετήριο IMEGEE EDU – ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ από το AKADEMIA EDU, το οποίο έχει ξεπεράσει τους 13.900 αναγνώστες (https://independent.academia.edu/IMEGEEEDU ).
  • διοργάνωσε διαδικτυακά επιστημονικά σεμινάρια κατάρτισης για την σεξουαλική αγωγή και ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα στην εκπαίδευση και διαδικτυακό σεμινάριο επιμόρφωσης με θέμα: «Συμπεριληπτικό σχολείο: Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης» σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
  • παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνάς του στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας-3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Θετικής Ψυχολογίας, με τον τίτλο: “Άγχος, Στρες, Κατάθλιψη και Επαγγελματική Ικανοποίηση Εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ Γενικής & Ειδικής Αγωγής κατά την περίοδο της Πανδημίας”.
  • συμμετείχε στην επιμόρφωση του εθελοντικού μη κερδοσκοπικού σωματείου Ελληνική Παιδαγωγική Δράση (ΕΛ.ΠΑΙ.Δ.) για εκπαιδευτικούς γύρω από τη «Διαπολιτισμική προσέγγιση και πολυγλωσσία: Αξιολόγηση, Εκπαίδευση και Υποστήριξη για την προαγωγή του σεβασμού και της κατανόησης των πολιτιστικών διαφορών».

 

Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες,

με τη σύντομη αυτή παρουσίαση του προφίλ και του έργου του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε., θα θέλαμε να αναδείξουμε τόσο την επιστημονική αρτιότητα των μελών του φορέα μας, όσο και την επιχειρησιακή και οργανωτική δυνατότητα κατάρτισης και υλοποίησης επιστημονικών προγραμμάτων και δράσεων.

Με την ευκαιρία της συνάντησης εργασίας μαζί σας στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη σας τα ακόλουθα θέματα συζήτησης:

α) Διεπιστημονικότητα στη Γενική Εκπαίδευση, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την συμπερίληψη και αναφέρεται στη συνεργασία επιστημόνων διαφορετικών ειδικοτήτων για τη βελτίωση της εκπαίδευσης, της θεραπείας και της φροντίδας των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σύμφωνα με τον Στρογγυλό (2007, 2011) για τη διεύρυνση της διεπιστημονικής συνεργασίας χρειάζεται:

  • η ύπαρξη επιστημόνων διαφορετικών ειδικοτήτων μέσα στο σχολείο γενικής εκπαίδευσης, η οποία θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ένα «ίσο σχολείο για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες» που ξεκινούν από άνιση αφετηρία.
  • εκπαίδευση θεραπευτών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών επιστημόνων με στόχο τη συνειδητοποίηση του ρόλου τους στο πλαίσιο της ομάδας
  • θεσμοθέτηση πλαισίου διεπιστημονικής συνεργασίας.

Όλα τα παραπάνω μπορούν να εφαρμοστούν με την επέκταση και διεύρυνση του θεσμού των Ε.Δ.Υ. στις υπόλοιπες ειδικότητες του ΕΕΠ (Λ/Θ, Ε/Θ και Φ/Θ) τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το επιστημονικό συμβούλιο του ΙΜΕΓΕΕ αποτελεί πρότυπο μιας τέτοιας σταθερής διεπιστημονικής ομάδας, η οποία ενσωματώνει ισότιμα το κάθε επαγγελματικό προφίλ σε δράσεις και επιμορφώσεις από τον/την εκπαιδευτικό μέχρι την κάθε ειδικότητα του ΕΕΠ και ΕΒΠ. Στην πράξη όλα τα επιμορφωτικά σεμινάρια διοργανώνονται με βάση την διεπιστημονική συνεργασία και συχνά περιλαμβάνουν εισήγηση για την διεπιστημονικότητα βάσει του επιστημονικού εγχειριδίου που προέκυψε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΙΑΜ . Το εγχειρίδιο αυτό είναι στη διάθεση του Υπουργείου και του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μιας και δίνει βήματα και βασικές κατευθυντήριες για την υλοποίηση προγραμμάτων συμπερίληψης στην γενική εκπαίδευση. https://inclusiveeducation.eu/wp-content/uploads/2023/02/O3.1-I_AM-Training-handbook_GR.pdf?x76837

β) Πρώιμη Παρέμβαση

     Στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου ο σκοπός του νηπιαγωγείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη κάθε παιδιού λαμβάνοντας υπόψη τα αναπτυξιακά ορόσημα και μέσα από πλούσιες εμπειρίες και ερεθίσματα. Ενισχύεται η επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και η  ενδυνάμωση του γονεϊκού ρόλου, προωθείται η συνεργατική κουλτούρα από την πολύ μικρή ηλικία στους μικρούς μαθητές/τριες και επιτρέπει την εξωστρέφεια στην κοινότητα (Πεντέρη, 2023). Όσον αφορά τα περιεχόμενα μάθησης οι επιμέρους ενότητες όπως η επικοινωνία,  η  κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη και η κινητική αγωγή είναι περιοχές που αφορούν όλα τα μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Η βιωματική μάθηση και η δημιουργία ομάδων είτε μεταξύ συναδέλφων εκπαιδευτικών είτε προς τους γονείς και τους μαθητές/τριες αποτελεί μία σημαντική πρακτική για την πρόληψη και την συμπερίληψη μέσα από προγράμματα εμψύχωσης και συν-εμψύχωσης. Τα προγράμματα ανίχνευσης και αξιολόγησης στην ηλικία των τεσσάρων ετών μέσα από συστοιχία ανιχνευτικών εργαλείων καθώς και η συμβουλευτική εκπαιδευτικών και γονέων μπορεί να διευκολύνει σημαντικά την μαθησιακή πορεία.

     Σε όλους τους παραπάνω τομείς στην μαθησιακή διαδικασία όλα τα μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού είναι σε θέση ήδη από τα προγράμματα σπουδών τους να βελτιώσουν την ανάπτυξη του/της μικρού/ης μαθητή/τριας και να προλάβουν δυσκολίες με συγκεκριμένα μέσα και εργαλεία, σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης.

Τέλος, να σημειωθεί ότι, το επιστημονικό συμβούλιο του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε. έχει ξεκινήσει την διοργάνωση ομάδων έρευνας, μελέτης και τεκμηρίωσης με έμφαση στα ανιχνευτικά – αξιολογικά εργαλεία και στην παρέμβαση πιο συχνών δυσκολίων της παιδικής ηλικίας. Έτσι, μπορεί να είναι βοηθητικό στο μεγάλο project που ανέλαβε η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για την χαρτογράφηση αξιολογητικών εργαλείων που χρησιμοποιούν όλα τα μέλη του Ε.Ε.Π. στα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ.

γ) Αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Στόχος της κάθε σχολικής μονάδας για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού είναι η ανάπτυξη ολιστικών προσεγγίσεων βασιζόμενες στον ανοιχτό διάλογο, την αμοιβαία εμπιστοσύνη, στη συμμετοχή  όλης της σχολικής κοινότητας (ΚΕΣΔ, STOP BULLYING, 2015). Είναι επιβεβλημένος ο σχεδιασμός και  η εφαρμογή  μακροπρόθεσμων και βιώσιμων προγραμμάτων που θα αφορούν συνολικά το εκπαιδευτικό προσωπικό, μαθητές/τριες, γονείς και κηδεμόνες (EUROPEAN ANTIBULLYING NETWORK: A POLICY PAPER, 21.01.2021). Στις κατευθυντήριες γραμμές της UNESCO (2019), αναφέρονται η διασφάλιση των δικαιωμάτων των παιδιών μέσω της πρόληψης και της αντιμετώπισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, η εμπλοκή όλης της σχολικής κοινότητας, η εκπαίδευση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και  ως προς τα παιδιά και τους εφήβους, η ενημέρωση και υποστήριξη, η προτεραιότητα στα ευάλωτα παιδιά και οι φιλικοί μηχανισμοί προς το παιδί αναφοράς περιστατικών και καταγγελιών.

Σύμφωνα με τα παραπάνω είναι επιβεβλημένη η συμμετοχή των υποστηρικτικών υπηρεσιών της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα μέσα από τους κλάδους του ΕΕΠ (Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων), οι οποίοι εργάζονται βάσει των καθηκοντολογίων τους προς όλες τις κατευθύνσεις που διέπουν την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Άλλωστε ο στόχος του ΙΜΕΓΕΕ είναι η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού στα ανθρώπινα δικαιώματα και με βιωματικούς τρόπους, στην  πρόληψη της βίας μέσα και έξω από το σχολείο, καθώς και στη διαχείριση κρίσεων και στη συνεργασία με φορείς και υπηρεσίες μέσω της ανάπτυξης δικτύων. Στο πλαίσιο αυτό είχαν πραγματοποιηθεί εργαστήρια το 2021 για την υποστήριξη και ενδυνάμωση του έργου των Κοινωνικών Λειτουργών στην εκπαίδευση.

δ) Διαπολιτισμική εκπαίδευση και πολιτισμική ετερότητα.

Σύμφωνα με τον παλαιότερο νόμο του 3699/2008, άρθρο 3, οι μαθητές/τριες με διγλωσσία δεν εμπίπτουν στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Όμως η οικονομική κρίση αλλά και οι διάφορες κοινωνικοπολιτικές ανακατατάξεις, πιο έντονα τα τελευταία χρόνια, προκαλούν τις μετακινήσεις ενός σημαντικού αριθμού οικογενειών στις αναπτυσσόμενες και αναπτυγμένες χώρες της Δύσης (Στασινός, 2020). Επίσης, γνωρίζουμε ότι σήμερα υπάρχουν περισσότερες από 7000 γλώσσες σε ολόκληρο τον κόσμο και σχεδόν 200 ανεξάρτητες χώρες (Ράλλη Α., 2019), το 60% των παιδιών μεγαλώνουν διεθνώς σε δι/πολύγλωσσο περιβάλλον και η διγλωσσία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πολυπολιτισμικότητα. Ήδη από τις αρχές του νέου αιώνα οι ισχυρές χώρες ευρωπαϊκής ένωσης όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, η Γαλλία και Ολλανδία κ.α, τονίζουν τη διασύνδεση του φαινομένου της γλωσσικής και της πολιτισμικής ετερότητας μαθητών/τριών ως νέου κοινωνικού στοιχείου με το έργο της ειδικής εκπαίδευσης να επιτελείται στο πλαίσιο του γενικού σχολείου της νέας εποχής (Στασινός Δ., 2020). Σύμφωνα με τον Στασινό θα πρέπει να υπάρξουν οι απαραίτητες ευνοϊκές συνθήκες που θα διασφαλίζουν την κατάλληλη αξιολόγηση και (ειδική) παιδαγωγική μεταχείριση των παιδιών με πολιτισμική και γλωσσική ετερότητα, την ανάπτυξη και λειτουργία υποστηρικτικών δομών μέσα και έξω απ’ το σχολείο καθώς επίσης την καλλιέργεια και ενδυνάμωση ενός θετικού κλίματος στο σχολείο και την τοπική κοινωνία. Έτσι το Ε.Ε.Π – Ε.Β.Π, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εφαρμογής του διαπολιτισμικού μοντέλου, όπως οι Τάξεις Υποδοχής και τα φροντιστηριακά τμήματα μετά το πέρας των μαθημάτων προκειμένου να καλύψουν τις τυχόν αδυναμίες και τα κενά των παιδιών από άλλες εθνογλωσσικές κοινότητες (Μπάλιας, Κ., 2008), είναι σε θέση να αξιολογήσουν εάν τα παιδιά έχουν απλά γλωσσικά προβλήματα, τα οποία θα καλυφθούν με το χρόνο, ή σοβαρότερες δυσκολίες στην γλώσσα, στον ψυχο- συναισθηματικό, κινητικό τομέα κτλ. Εκτός από την αξιολόγηση, μπορεί να συμβάλλει στην ενδυνάμωση της κοινωνικής προσαρμογής των παιδιών, να ισχυροποιεί την επικοινωνία των παιδιών με το σύνολο της σχολικής κοινότητας. Εξάλλου και η διδακτική διαδικασία στοχεύει στην ανάπτυξη όχι μόνο τη γλωσσική και λογικο-μαθηματική αλλά σε όλους τους τύπους νοημοσύνης των μαθητών: μουσική, χωρική, οπτική, κιναισθητική-σωματική, διαπροσωπική, ενδοπροσωπική, συναισθηματική, φυσιογνωστική-οικολογική (Liliou E.,  2009) (Baker C., 2011)  .

Βάσει όλων των παραπάνω είναι σημαντικό να τονιστεί η συνεισφορά μας και η επίσημη συμμετοχή εκπροσώπων του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε. σε εξωτερικές επιτροπές, οι οποίες αφορούν όχι μόνο τα παραπάνω θέματα αλλά και εκείνα που προϋποθέτουν διεπιστημονική προσέγγιση. Επίσης, είναι απαραίτητη, μπροστά στις προκλήσεις, η συμμετοχή του φορέα στις πολυεπίπεδες επιμορφωτικές δράσεις του ΙΕΠ. Ως έναυσμα μίας μελλοντικής συνεργασίας, σας παραθέτουμε τις προγραμματισμένες μας δράσεις για το υπόλοιπο της σχολικής χρονιάς 2023- 2024:

  • συμμετοχή και συνεργασία με το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο στην Κρήτη στο πλαίσιο του 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου με θέμα «Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες: οικογένεια- σχολείο – ενηλικίωση – κοινότητα».
  • διοργάνωση κύκλου τριών διαδικτυακών σεμιναρίων και ενός δια ζώσης στην Αλεξανδρούπολη εμψύχωσης και συνεμψύχωσης για το ΕΕΠ ΕΒΠ και εκπαιδευτικούς με στόχο την προσωπική και επαγγελματική ενδυνάμωση.
  • δημιουργία της πρώτης ομάδας έρευνας, μελέτης και τεκμηρίωσης Λογοθεραπευτών με την συμμετοχή ακαδημαϊκών ανάλογα με την ενότητα. Έτσι, στην πρώτη συνάντηση, στο πλαίσιο της πρώτης θεματικής που αφορά την προσχολική εκπαίδευση, θα συζητηθεί μιας από τις συχνότερες γλωσσικές δυσκολίες παγκοσμίως και συγκεκριμένα Η Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή: Οριοθέτηση, Αναπτυξιακά προφίλ, Ανίχνευση και Αξιολόγηση με τη συμμετοχή της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Αναπτυξιακής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ κα Ασημίνα Ράλλη.
  • εισηγήσεις για την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση με διαδραστική συμμετοχή του κοινού πάνω σε εργαλεία ΑΙ με πανελλήνια συμμετοχή εκπαιδευτικών σε live streaming με τον καθηγητή και Futurist Δημήτρη Δημητριάδη .

 

Με εκτίμηση,

το ΔΣ του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.