Αρχική / Ανακοινώσεις / ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛ.ΠΑΙ.Δ.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛ.ΠΑΙ.Δ.

31 October, 2023

Αθήνα 30/10/2023

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ (ΕΛ.ΠΑΙ.Δ.)

Το Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.), επιστημονικός φορέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.), έχει ως έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς του την εκπαίδευση και τη δημιουργία καινοτόμων επιμορφωτικών δράσεων σε θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, υποστηρίζει και συνεργάζεται με φορείς που συμβάλλουν με κάθε τρόπο τις εκπαιδευτικές κοινότητες, μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα και δράσεις που πραγματοποιούν. Ένας τέτοιος φορέας είναι και η Ελληνική Παιδαγωγική Δράση (ΕΛ.ΠΑΙ.Δ.).

Η Ελληνική Παιδαγωγική Δράση (ΕΛ.ΠΑΙ.Δ.) αποτελεί ένα εθελοντικό, μη κερδοσκοπικό σωματείο, το οποίο στοχεύει στη μαθησιακή ενίσχυση και ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών και ενηλίκων που αντιμετωπίζουν μαθησιακές, συναισθηματικές ή/και κοινωνικές δυσκολίες. Το σωματείο αποτελείται από εθελοντές/-τριες, κυρίως φοιτητές/-τριες και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, τα τελευταία δέκα (10) χρόνια, συνεργάζεται με διάφορους φορείς και δομές, με σκοπό τη στήριξη των παιδιών και εφήβων, πραγματοποιώντας ποικίλες δράσεις. Ειδικότερα, συνδέεται με δομές κοινωνικού χαρακτήρα και παιδικής προστασίας, όπως η Κιβωτός ΑΓΑΠΗΣ–Γαλήνη Αναπήρων Παιδιών, με το PRAXIS, αλλά και με τα Παιδικά Χωριά SOS.

Το διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα (webinar) των Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε. και ΕΛ.ΠΑΙ.Δ., πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023, με τίτλο: «Διαπολιτισμική προσέγγιση και πολυγλωσσία: Αξιολόγηση, Εκπαίδευση και Υποστήριξη για την προαγωγή του σεβασμού και της κατανόησης των πολιτιστικών διαφορών» και εισηγητές τους:

  • Τσαρουχάς Νεκτάριος- Θεοχάρης

Ψυχολόγος – Κοινωνικός Λειτουργός, υ. Διδάκτωρ Τμήματος Ψυχολογίας Ε.Κ.Π.Α B.Sc., Pg. Cert., Pg. Dip., H.N.D., M.Ed., M.Sc., Ph.D.c.

  • Τσιακπίνη Λαμπριάνα

Λογοπεδικός-Λογοθεραπεύτρια, Ειδική παιδαγωγός Μ.Α.

  • Χατζηδρόσου Δέσποινα

Κοινωνική Λειτουργός – Εκπαιδεύτρια Ενηλικών Μ.Εd.

Η πραγματοποίηση του διαδικτυακού εκπαιδευτικού προγράμματος (webinar) υλοποιήθηκε μέσα από ψηφιακή πλατφόρμα του ΕΛ.ΠΑΙ.Δ., από τα προαναφερόμενα μέλη του επιστημονικού συμβουλίου του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε., τα οποία προσέγγισαν το θέμα διεπιστημονικά και σφαιρικά. Υπήρξε πολύ μεγάλη ανταπόκριση του κοινού, καθώς και ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευόμενων του φορέα κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Το διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα (webinar) διήρκεσε περίπου τρεις (3) ώρες. Αρχικά, ο κύριος Τσαρουχάς, μέσα από τη θεώρηση των βασικών αρχών και των μοντέλων εκπαίδευσης της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής, τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης του διαπολιτισμικού μοντέλου και πρότεινε ψυχοεκπαιδευτικές δραστηριότητες για την άρση των στερεοτύπων και την αποδοχή απέναντι σε μαθητές με πολιτισμικές διαφορές. Στην ίδια φιλοσοφία κινήθηκε και η κυρία Χατζηδρόσου, η οποία τόνισε την αναγκαιότητα υποστήριξης και συνεργασίας των οικογενειών από κοινωνικούς λειτουργούς σε πρώτο επίπεδο και στη συνέχεια από περισσότερους επιστήμονες συνεργατικά, με στόχο την ένταξή τους στην Κοινότητα. Τέλος, η κυρία Τσιακπίνη προσέγγισε τη δι/πολυγλωσσία και τα πλεονεκτήματά της για όλους/-ες τους/τις μαθητές/-τριες και πρότεινε τρόπους προώθησης της γλώσσας του «σπιτιού», παρουσιάζοντας καλές πρακτικές.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τα sites του Ινστιτούτου Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) και της Ελληνικής Παιδαγωγικής Δράσης (ΕΛ.ΠΑΙ.Δ.):

Αρχική – ΙΜΕΓΕΕ (imegee.gr) & https://www.helpa.gr/

Με εκτίμηση το ΔΣ του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.