Αρχική / Ανακοινώσεις / ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΥΝΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΜΕΓΕΕ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΥΝΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΜΕΓΕΕ

11 July, 2024

Τον Μάιο του 2024 ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο κύκλος διαδικτυακών σεμιναρίων με τίτλο: Ομάδα προσωπικής ανάπτυξης “ΑΚΟΥΩ – ΘΕΩΜΑΙ – ΔΡΩ”, τον οποίο διοργάνωσε το Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε), στο πλαίσιο των επιστημονικών του δράσεων για την επιμόρφωση και την προσωπική και επαγγελματική ενδυνάμωση του ΕΕΠ-ΕΒΠ και των εκπαιδευτικών στον επαγγελματικό τους ρόλο.

Συντονίστρια και εισηγήτρια ήταν η κα Aνδριάνα Δελέγκου, Κοινωνική λειτουργός – Εμψυχώτρια. Και στις τέσσερις συναντήσεις (τρεις εξ αποστάσεως και μία δια ζώσης στην πόλη της Αλεξανδρούπολης), ανάλογα με τη θεματική, αξιοποιήθηκε η συνεμψύχωση δηλαδή μια πολύ βοηθητική και εμπλουτιστική δυνατότητα για τη δουλειά με ομάδες, αφού προσφέρει δύο διαφορετικά μοντέλα και μεγαλύτερη ποικιλία παρεμβάσεων, ενώ ταυτόχρονα αξιοποιούνται οι ιδέες και οι δεξιότητες και των δύο ειδικών. Στη συνεμψύχωση υπάρχει μια δεύτερη ματιά και η δυνατότητα αποφόρτισης συναισθημάτων ή ανταλλαγής ιδεών (Αρχοντάκη και Φιλίππου, 2003)” *. Το κάθε σεμινάριο περιελάμβανε ένα θεωρητικό και ένα βιωματικό μέρος (με ασκήσεις εισαγωγής, ανάπτυξης, κλεισίματος).

Οι Θεματικές ενότητες ήταν οι ακόλουθες:

  1. Πιστεύω και αγαπώ τον εαυτό μου. Ανακαλύπτω τα ταλέντα μου, ενισχύω την αυτοεκτίμησή μου, πιστεύω στην αξία μου (συνεμψύχωση με την κα Δέσποινα Χατζηδρόσου, Κοινωνική Λειτουργό).
  2. Άγχος και φοβίες στην καθημερινότητα (συνεμψύχωση με την κα Ευγενία Τραγάκη, Ψυχολόγο).
  3. Διαχείριση διαφορετικότητας, συγκρούσεων, αλλαγών (συνεμψύχωση με την κα Γεωργία Μπουλμέτη, Κοινωνική Λειτουργό).
  4. Ενεργητική ακρόαση και επικοινωνία (συνεμψύχωση με την κα Λαμπριάνα Τσιακπίνη, Λογοπεδικό-Λογοθεραπεύτρια).
Στιγμιότυπο από την 4η συνάντηση στην Αλεξανδρούπολη

Στιγμιότυπο από την 4η συνάντηση στην Αλεξανδρούπολη

Όσον αφορά τις βιωματικές ασκήσεις επιλέχθηκαν ασκήσεις γνωριμίας, ασκήσεις ενεργοποίησης, επικέντρωσης στο εδώ και τώρα, ενίσχυσης αυτοεκτίμησης, χαλάρωσης. Αξιοποιήθηκαν παραμύθια και ιστορίες στις αντίστοιχες θεματικές καθώς μέσα από αυτές ο συμμετέχων ταυτίζεται με τον ήρωα και αφηγείται τη δική του ιστορία, αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και συνειδητοποιεί ότι ένα ίδιο γεγονός μπορεί να το βιώσει και με διαφορετικούς τρόπους κ.ά.

Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στη λήξη των σεμιναρίων αξιολόγησαν την αποτελεσματικότητά τους (ανώνυμο ερωτηματολόγιο), τονίζοντας τα οφέλη που αποκόμισαν, σημειώνοντας παράλληλα πως θα τα σύστηναν σε συναδέλφους και φίλους αλλά και οι ίδιοι θα συμμετείχαν ευχαρίστως σε κάτι ανάλογο στο μέλλον.

Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή σας στα σεμινάρια του φορέα μας και την κα Δελέγκου για την υποδειγματική συνεργασία και το μοίρασμα της γνώσης.

Το Επιστημονικό Συμβούλιο του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.

 

* Αρχοντάκη, Ζ. και Φιλίππου, Δ. (2003). “205 Βιωματικές Ασκήσεις για Εμψύχωση Ομάδων. Ψυχοθεραπείας, Κοινωνικής Εργασίας, Εκπαίδευσης”. Αθήνα: Καστανιώτης.